Vias-Agde-Sete-Vic-la-Gardiole

4 augustus 2021 - Vic-la-Gardiole, Frankrijk

Wat een dag! Van Vias langs de kust hebben we een prachtig fietspad over een smalle strook waar links het Étang de Thou ligt. Even voor Sete staat een verlaten bar op het strand en we eten daar onze lunch nadat we een poosje heerlijk in het water geweest zijn. Sete is bijzonder interessant met zijn haven naast de oude stad. Er ligt van alles aan schepen. Piepkleine en enorme gevaarten.

In Frontignan krijgen we een verrassing. Bij de VVV blijkt dat er geen enkele camping plaats heeft voor ons. Een eindje onder VIc-la -Gardiole blijkt er op een natuurcamping wel plaats te zijn. We krijgen te horen dat er dwars door het Étang een smal weggetje gaat dat we kunnen nemen. Dat hebben we geweten! Het was prachtig! We zagen flamingo's en konden zout schrapen, maar het weggetje werd steeds smaller en smaller. We waren echt wel blij dat we op een gegeven moment erdoor waren. Toen nog een stuk bosweg en een vriendelijke ontvangst op de camping. Er was niet op gerekend dat we stroom nodig hadden, maar de beheerder deed alles om ons een plekje te geven waar dat kon. Hij bracht zelf een langer snoer dat we nodig hadden.

Nu ik dit schrijf, is het net opgehouden te regenen. Hopelijk komt de zon snel door en kunnen we vanmiddag nog een stukje verder trekken.

1. Marlies Sterk:
    4 augustus 2021
    Lieve Margreet en Hannelore,

Leuk om jullie avonturen te lezen. Fijn dat het toch elke keer lukt om een slaapplek te vinden! De foto's zijn prachtig! Wat een mooie plekken komen jullie tegen!
  2. Christel:
    5 augustus 2021
    Hello! You are so tough. I have great respect for you!!🙂🙂🙂🙂
  3. Frederik Hendrik:
    5 augustus 2021
    Hoi Margreet en Hannelore,
    Een dagelijkse serie belevenissen; ik kan 't haast niet bijhouden. Maar wat bijzonder dat jullie dit doen. Nog bijzonderder vind ik dat het jullie steeds lijkt te lukken om bijzondere dingen mee te maken en 'onderdak' te komen. Ik spaar een centje voor jullie project, waarmee zowel Hotpec als het mij al zo lang vertrouwde Canal du Midi wat extra bekendheid krijgt. Heb je een rekeningnummer? Groeten van Frederik Hendrik