De Maasroute

31 augustus 2021 - Bourg-Sainte-Marie, Frankrijk

Piepklein, die Maas aan het begin! Maar als we gedacht hadden dat er een pad vanaf het begin langs de Maas zou lopen, was dat wat naïef. Vandaag nog weer vrolijk de heuvels door, Veloroute EV19. Dat wel. Hij loopt door tot Rotterdam. We komen haar wel steeds tegen, steeds een beetje breder. In het dorp waar we kamperen is er een heel mooie oude brug. Lijkt een beetje op de Servaas.

Het landschap is veel van hetzelfde, maar ik geniet ervan. Vooral als we boven zijn en erg ver over de landerijen uit kunnen kijken. Er zijn heel veel buizerds en we zagen ook een grote groep witte reigers in een weiland.

Net als zondag raakten onze batterijen best wel snel leeg. Ik zag een vrouw, Annie, en vroeg haar of we bij haar mochten opladen. Dat was prima. Zij en haar man woonden in een huis dat dit jaar precies 300 jaar oud is en dat ze gerenoveerd hebben. We kregen een heerlijk stuk mirabellentarte!

Toch zijn we niet veel verder gefietst. De afgelopen dagen waren pittig. Voor Langres hadden we nog wel een mooi stuk langs het Canal tussen Marne en Saône, maar dat konden we ook niet helemaal volgen vanwege slechte stukken en we hopen nog meer spakenpech te vermijden. Er staan veel sluiswachtershuizen leeg. Ik zou er bijna willen gaan wonen.

Misschien lukt het om hier wat foto's te plaatsen. Er is steeds te weinig internet.

1. Ellen:
    31 augustus 2021
    Jullie ruiken dus al een beetje "de stal" met de Maas hihi. Zo'n sluiswachtershuisje is wel wat voor jou, denk ik! Nog ff doorzetten, meisjes!!