Een plek in het groene hart

27 januari 2021 - Sint Geertruid, Nederland

Voor mijn buitenlandse lezers: het groene hart ligt in de provincie Zuid-Holland, tussen de steden Rotterdam, Den Haag en Utrecht. Ik ga daar in ieder geval tot eind juli wonen, in Alphen aan den Rijn, Australiëlaan 25, 2408BN.

Ja, mijn nieuwe avontuur is begonnen. Nu het onmogelijk is om er op uit te trekken, heb ik de keus gemaakt om nog wat te gaan werken. Meedoen waar dat nog kan. En het bleek te kunnen. Bij het nijpende tekort aan leraren Duits hoopte ik dat al.

Ik vond werk op een groen vmbo, het Wellant College in  Boskoop, waar ik 3e en 4e klassen Duits ga geven en misschien een eerste klasje Nederlands. Dat is voor de eerste drie dagen van de werkweek en op donderdag en vrijdag voeg ik me bij de sectie op het Bonifatiuscollege in Utrecht. Daar havo/vwo onderbouw.

Afgelopen zaterdag hebben Jeroen en Kirsten samen met mij al mijn spulletjes naar Alphen verhuisd. Ik heb daar een mooie kamer gevonden op de bovenste (4e) verdieping van een nieuwbouwwoning. Aan de andere kant van de overloop is een ruim balkon. Ik verheug me enorm op het buiten eten met mooi weer en lekker luieren in de zon.

De elektrische fiets die ik meegebracht heb uit Nieuw-Zeeland gaat me bij droog weer naar het werk brengen. Omdat ik vlak bij het station woon, is de trein een goede optie als het regent. Ik ben er dan zelfs sneller, want Boskoop ligt maar vijf minuutjes treinen van Alphen en de school staat naast het station.

Na juli zal ik gaan uitzien naar een woonplek in Zwolle. Ik wil graag weer helemaal zelfstandig wonen in de stad waar ik me altijd thuis gevoeld heb. Dan is het misschien ook weer mogelijk om veel mensen aan tafel uit te nodigen. Daar verheug ik me enorm op!

1. José Bloemen:
    27 januari 2021
    Margreet, lieve Margreet, aan ondernemings zin geen gebrek, lees ik wel..smile..
    geniet van je zelf, je leerlingen, je avontuur in weer een vreemde
    En welkom thuis straks weer in Zwolle
    En hopelijk ook weer aan lange volle tafels...
    liefs en het ga je goed!! José
  2. Riekie Hersevoort:
    27 januari 2021
    Hallo Margreet heel veel succes met je nieuwe "uitdaging". En als je in Zwolle terug bent gaan we elkaar zeker ontmoeten.
  3. Anneke nusselder:
    27 januari 2021
    Fijn dat je nu kunt lesgeven. Dat gaat je zeker lukken. Ik hoop dat je ervan zult genieten. En wat een mooi vooruitzicht om weer naar Zwolle te komen, zowel voor jou als voor mij.
  4. Elisa:
    Lieve zus Margreet
    Een jaa geleden fietste je door Nieuw Zeeland en begin je aan 2 nieuwe banen! Je blijft mij verbazen over je moed! Heel veel succes en de wind in de rug! Elisa
  5. Janke:
    27 januari 2021
    Suczegen Margreet, geweldig hoe creatief je bent en ziet in mogelijkheden. Tof
  6. Trude Meijnhardt:
    28 januari 2021
    Dat wordt weer een intensieve tijd voor jou. Een andere woonplek. En twee banen op twee scholen. Ik wens je toe dat je er gezond bij mag blijven en dat het je lukt in deze coronatijd om e.e.a. vorm te geven! Veel moed! Groetjes TRUDE.
  7. Ellen:
    28 januari 2021
    Hallo Margreet, welkom in Alphen aan den Rijn in jouw bijna-penthouse vlak naast me! Ik kom zeker op het terras zitten om naar jouw reisverhalen te luisteren!
  8. Sjoukje:
    28 januari 2021
    Ha Margreet, wat een power om in deze tijd te gaan werken op twee scholen. Online lesgeven lijkt mij wel een hele uitdaging! Heel veel succes en we kijken uit naar jouw ‘thuiskomen’ in Zwolle. Hartelijke groeten, Sjoukje en Henk
  9. Joke:
    28 januari 2021
    Fantastisch, Margreet dat het je gelukt is om werk en onderkomen te vinden voor het komend half jaar.
    Ik sluit me aan bij de mooie wens hierboven..... Suc-zegen!
    Leuk om je weer in Zwolle tegen te komen. Hoop dat je snel wat krijgt
    (.huur? ) veel goeds en veel liefs!
  10. Frederik Hendrik:
    30 januari 2021
    Hoed af. alweer, voor jou! Hoezo uitgeblust op school? Je bent een prachtig voorbeeld van iemand die doelbewust van het ene in het andere avontuur stapt. De lekke banden in Nieuw Zeeland alweer vergeten, de gebeurtenissen in Kameroen werken vast nog door. En wat mooi dat je in St Geertruid alsmaar welkom was! En dan weet ik als zo-nu-en-dan-lezer nog lang niet alles! Groet van ons hier!
  11. Centina Naerebout- Schippers:
    4 februari 2021
    Hoi Margreet gefeliciteerd met jouw verjaardag . Moest ineens aan je denken we zijn na elkaar jarig.Weet je dat wij in Reeuwijk Dorp wonen dicht bij Boskoop . Welkom. Hartelijke groet Centina .
  12. Margreet:
    4 februari 2021
    Wat een verrassing Centina. Ik moet regelmatig aan je denken en zou je graag willen ontmoeten.
    Wil je me bellen op 0622154285?
  13. Robert:
    24 februari 2021
    Dat je een mooie plek vindt eerst in Alphen, maar ook op de 2 nieuwe scholen. En uiteraard uiteindelijk in Zwolle :)