Thuis na 1865 km!

9 september 2021 - Gronsveld, Nederland

We hebben het gehaald hoor! Vanmorgen vanuit Luik nog zo'n 27 km, omdat ik graag via het pontje bij Eijsden de Maas wilde oversteken. Hanne was hier in de meivakantie en toen voer het pontje niet. Gezellig vol met fietsen en aan de overkant Eijsden met het terras van Het Bat. Limburgs koffiedrinken met een stukje vlaai erbij. Ook op het pontje weer een dame die honderuit vroeg en ons wilde steunen. Dat was mooi!

Toen we bijna de Buckel van Sint Geertruid opgingen, werd er naast ons getoeterd en geklapt. Dat waren Fredrike en Kees-Jan die wat spulletjes van ons hadden meegenomen uit Cluny. Het werd toen erg duidelijk dat Hanne's fiets lichter moest worden en zij bleken bereid wat mee te nemen naar Nederland. Zo hebben we elkaar hier weer ontmoet en even wat gedronken in de tuin bij Kirsten en Jeroen.

Mijn volgende stap voor het project is bij verschillende organisatie subsidie aanvragen voor de inrichting van de bakkerij. Het gebouw wordt nu neergezet, daar zijn 10.000 euro mee gemoeid, die we net hadden. We hebben een stevig geloof nodig dat de rest er ook zal komen. En de rest zal toch wel zo'n 40.000 euro worden. Waarvan ongeveer 25.000 voor de tweedehands bakkerijmachines. Eric Otten van Stichting The Breadhouse, die zelf bakkerijtjes in containers maakt, zal ons helpen met de aanschaf ervan. Hij is de expert.

Mochten jullie ideeën hebben bij welke organisaties ik terecht kan, graag aandragen. Zelf heb ik De wilde ganzen, EO Metterdaad en de Elizabeth Stroevenstichting (in Maastricht) in gedachten en verschillende bakkerij-organisaties. Andere ideeën zijn erg welkom! Enne, ik zoek nog steeds iemand die in het bestuur wil meedraaien.

Dank voor het meelezen en doneren!

Hier nog een keer site en rekeningnummer: http://www.delenisleven.nl

NL18INGB0007857181 t.n.v. Delen is Leven kinderen Kameroen

9 september 2021
    Welkom thuis toppertjes!!!!
  3. Marlies Sterk:
    10 september 2021
    Supergoed gedaan!!! Welkom thuis!
  4. Els:
    10 september 2021
    Geweldig dat het gelukt is. Wat een doorzettingsvermogen. Donatie voor het starten van de volgende €10.000 is onderweg. Dikke knuffel!!!
  5. Gerrievanderweide:
    11 september 2021
    Gefeliciteerd met de goede afloop. En nu uitrusten.
  6. Hayat:
    12 september 2021
    Je hebt het al gedaan. Ik feliciteer je met heel mijn hart en ik ben erg trots op je