Terug naar de kust

4 augustus 2021 - Vias, Frankrijk

Vanuit Sellèles binnendoor naar Poilhes waar we de weg weer langs het kanaal vervolgden. Wat een drukte daar. Veel mensen huren een boot om een poosje op het kanaal door te brengen. We zoeken onze weg en komen bij Colombiers met een onverwacht drukke haven, waar het lijkt of iedereen aanlegt om te lunchen. Bij een grote sportwinkel heb ik een spiegel op mijn stuur laten monteren zodat ik kan zien of Hanne nog achter me fietst. Het lukt me niet meer om fietsend om te kijken.

Bij Beziers een paar wonderlijke dingen: een plek waar het verval zo groot is dat er negen sluisjes achter elkaar gebouwd zijn. De schepen zakken van het ene naar het andere sluisje. Twee of drie boten kunnen er tegelijk in. Daarna fietsen we langs het kanaal terwijl het over een andere rivier gaat als aquaduct. Ook heel bijzonder.

Bij Vias komen we weer dichtbij de kust. Het wordt tijd om een plekje te zoeken. Op de grote campings kunnen we het vergeten, dus bellen we aan bij een groot huis met veel grond waar een camper te zien is op een bordje. Ik bel het nummer en er komt een man naar het hek die ons een plekje voor de nacht toestaat op zijn grond. Hoewel we 's nachts nog wel iets van de campingherrie meekrijgen, zijn we zielsblij dat we daar geen plekje kregen. Op de momenten dat we de man zien doet hij zijn best om zijn Duits bij te spijkeren. We hebben een heerlijke nacht.

1. Maarten van nierop:
    4 augustus 2021
    laatste foto zoutwinning, ? jullie maken leuke gevarieerde foto's veel en veilig fietsplezier . vr.gr. maarten
  2. Ellen:
    6 augustus 2021
    Gaat goed, meiden!!! Korte broeken- weer na moesson!