De allereerste dag van de tocht

29 juli 2021 - Sainte-Marie, Frankrijk

Om tien uur vertrokken we van Camping Le Canigou aan de voet van de Pyreneën. We waren er een paar dagen nadat we met de kinderen van Kirsten en Jeroen plus vriendin en nichtje in Perpignan van de TGV afgehaald waren. De eerste dag zijn we een ritje naar Prades gaan maken. Eerst langs de grote weg helaas, maar dan over het prachtige dorp Eus. Toen we 's middags terug gingen, zijn we naar boven naar de kerk en het prachtige oude dorp gefietst. Gisteren in Banyuls-sur-Mer een heerlijke stranddag gehad met Kirsten en Jeroen. Op de camping mochten we onze flyers ophangen en ook enkele campinggasten waren geïnteresseerd in onze tocht. En nu gaan we voor het echie. Beetje kriebels, want om uit de Pyreneën weg te komen moeten we toch wel vaak langs de grote weg.

We hebben het overleefd (vooral de hitte) en zitten nu op camping La Pergola in Sainte Marie Plage. Morgen bereiken we de kust en er loopt daar een prachtig fietspad, dat we de komende dagen gaan volgen. Deze dag hebben we ruim 50 km gefietst. De omgeving was vaak prachtig. Bloeiende oleanders en mannentrouw langs de wegen. In de sloot een prachtige oranje bloem waarvan ik de naam niet ken. Misschien één van jullie. Ik zal er een foto bij doen.

1. Kirsten Ritter:
    29 juli 2021
    Zo stoer! Na een aantal heel gezellige dagen was het zover. Succes dames met jullie missie 👊🏻
  2. Ellen:
    29 juli 2021
    Zonnetje is altijd beter dan regen! Pas op jullie zelf en geniet van al het moois onderweg. Gute und sichere Fahrt!
  3. Elisa:
    30 juli 2021
    Lieve Margreet, je moed blijft me verbazen! Ik ben blij voor je dat je nu een fietsmaatje hebt! Ik wens jou en Hannelore mooie dagen op de fiets in de prachtige natuur!
  4. Hayat:
    1 augustus 2021
    Lieve Margreet, wat leuk om met je vriendin te doen ik hoop dat je reis vol mooie dingen zit
  5. Corine:
    1 augustus 2021
    Wat een lef om ook deze uitdaging weer aan te gaan, dit keer samen met Hanelore, ook wel zo fijn denk ik. Goede reis en behouden thuiskomst!
    Corine