Vakantiedagen in Mbingo 2

16 december 2017 - Boyo, Kameroen

9 december

Even naar de markt beneden voor wat etenswaren en een simkaartje voor mij. De dame die ze verkoopt, zet telefonisch een bepaald tegoed op mijn telefoon. Ik maak wat foto’s, maar voel toch wat gene. Ik vraag het steeds maar en sommige foto;s neem ik van ver en zoom in. Omdat er hier twee maal per dag warm gegeten wordt, gaat er aardig wat tijd zitten in het voorbereiden van de maaltijd. Eigenlijk heerlijk mindful zo in de vakantie. Op dit moment wordt er volop papaya en avocado aangeboden, dus daar geniet ik wel van.

10 december

Een heerlijke rustdag. Mijn vriendin Truus heeft al maanden geen vrij gehad en geniet daar nu dubbel en dwars van. ’s Avonds gaan we met zijn drieën naar boven en Steve maakt, zoals hij hier thuis ook doet, een prachtig boeket.

11 december

Steve en ik gaan op pad voor een langere wandeling. Van 20 jaar geleden herinner ik me een waterval en ik zou die graag weer zien. Hij weet de weg. Helaas kunnen we alleen de plek zien waar de waterval naar beneden stort.

Het was heerlijk om zo in de bergen te lopen. Ik heb dit jarenlang niet gekund vanwege mijn heup en nu is er geen probleem meer! De bergen  zijn niet vreselijk hoog, maar hoog genoeg om lekker te wandelen. Het zijn oude bergen, die als mooi  afgeronde kolossen in het landschap liggen. Eén lijkt wel een liggende olifant!

December 9th
Truus and I went down to the market for some food and a sim-card for me. The person that sells the cards puts the amount that I pay on my telephone.
I like to make some pictures but feel a bit shy to do so. I ask some people if they would allow me to and everyone is positive. Later on I take some pictures from a distance while zooming in.
We prepare lunch and dinner. People are used to eat two hot meals a day, so cooking takes some time. Actually very mindful now we have time! Every day we eat papaya and avocado too because there is plenty of it. I like both a lot.

December 10th
A lovely restful day! My friend Truus had no leisure time since months, so she  is  enjoying it fully. In late afternoon the three of us went up the mountain and Steve picked a lot of flowers and made a beautiful bouquet as he does at home too.

December 11th

Steve and I made a long walk today. 20 years ago I was here and I remember a waterfall which I would like to see again. He knows how to get there. Unfortunately we can only see the place where the waterfall is going down.
It was wonderful to walk in the mountains like this!  So many years I was not able to walk like this!

1. Marianne Wendt van der Weide:
    16 december 2017
    Heerlijk voor je fijn dat het lopen ook goed gaat.Het lijkt me heerlijk en zo lekker warm weer.Wij hebben sneeuw gehad en heel veel regen.
  2. Eefke en willem:
    Ik begrijp je aarzeling bij het nemen van foto's. Toen wij 20 jaar geleden veel in Tjechie waren had ik dat ook. Vooral pmdat ik ze in de lessen gebruikte om het verschil te laten zien tussen oost en west. Maar wel doen hoor! Wil ze graag zien! Jammer dat de waterval weg was! Ook daar verandert de natuur. Maar er zal genoeg overblijven!
  3. Mieke:
    17 december 2017
    Lieve Margreet, het is een genoegen je reisverslag te lezen. Je beschrijft heerlijk beeldend, ik zie het voor me. Zeker met je prachtige foto's ernaast kan ik meevoelen hoe lekker het moet zijn om weer te kunnen wandelen waarheen je wilt en om te genieten van vriendschap, de schoonheid om je heen en de warmte van de zon. Dit is Vakantie met een hoofdletter V, geniet ervan!
  4. D.verloopl:
    Dag margreet, jouw verhaal klinkt goed en relexed!! Heel fijn dat je weer goed kunt wandelen. Ik wens je een heel fijn tijd toe en dat je veel inspiratie mag opdoen. Goede Kerstdagen toegewenst en tot horens, dicky , ook voor je vrienden wens ik het allerbeste.