Pauze in Tarascon

7 augustus 2021 - Tarascon, Frankrijk

Ik zit in mijn tentje en het regent dat het giet! Als ik denk dat het niet harder kan, komt er even later nog meer geweld uit de hemel. We hadden een mooi afdakje gemaakt van mijn tarp en daar heb ik nog lang onder gezeten, maar het werd op een gegeven moment te koud.

Waarom pauze in Tarascon? Na een pittige tocht gisteren kwamen we in Beaucaire aan, dat ligt tegenover Tarascon aan de andere kant van de Rhône. De tocht was pittig omdat we 's morgens na 20 km besloten geen afsteker te maken naar een dicht bij de route liggend stadje en vervolgens 30 km lang geen dorp tegenkwamen. Het was wel fascinerend, zoveel ruimte om je heen en af en toe een Mas. Een herenboerderij kun je wel zeggen. Hanne constateerde dat haar fiets aanliep maar we zagen niet zo gauw waarom. In Beaucaire dus naar een fietsenmaker. De man zei ons na anderhalf uur terug te komen, die tijd had hij wel nodig. Hij had bij onze terugkomst geen goed bericht: er waren drie spaken gebroken in het achterwiel! Dank aan de weggetjes met boomstronken en keien en zo! Maar goed, hij belde erg veel mensen, maar niemand had de goede spaken. Uiteindelijk bleef ons niets anders over dan ze uit Duitsland te laten komen. Als ze daar vandaag per express verstuurd worden, zijn ze er misschien maandag of dinsdag en kunnen we verder.

Intussen is het natuurlijk een geweldige kans om Arles en Nimes te gaan bekijken. Die steden liggen op fietsafstand van hier. In Arles schijnt een gebouw van Frank Gehry (van het Guggenheim in Bilbao) klaar te zijn. Ik ben heel benieuwd.

1. Ellen:
    8 augustus 2021
    Spannende trip! Hopelijk komen de spaken vlot en passen ze. Als het goed is, komt er droger weer aan, dames!!
  2. Frederik Hendrik:
    8 augustus 2021
    Kijk, dat zijn belevenissen. Op den duur wordt dit verhaal steeds sterker en mooier; pas maar op!
    Hulde voor jullie berustende optimisme, zoals blijkt uit je blik op Nîmes (Romeinen) en Arles (XIX en XX).
    En ja, in Arles is juist een Gehry gebouw als 'kunstcentrum' open, zo schreef de krant. Ook een vleug Van Gogh. Fijn dat je zo spaken-kenner kon vinden! Groet, Frederik Hendrik
  3. Ursula Hoffmann:
    12 augustus 2021
    Vielen Dank liebe Margarete für die Bilder,den Text kann ich leider nicht lesen. Liebe Grüße Ursula