Miss Stral en die spaken toch!

18 augustus 2021 - Vienne, Frankrijk

We vertrokken om te vechten tegen de sterke mistral die van het noorden vandaan door het Rhônedal giert. Ze maakte het ons knap lastig, maar met onze elektrische rossen ging het toch prima. 's Avonds voelden we onze wangen gloeien. We belanden na 45 km in Vienne, waar veel Nederlanders op de camping staan. Voor het eerst heb ik de moed om een rondje camping te doen en mensen te informeren over het weeshuis in Kameroen waarvoor we fietsen. Een paar zijn oprecht geïnteresseerd.

Als we woensdag 18 augustus verder gaan hebben we prachtige stukken pal langs de Rhône. Ik heb me nooit gerealiseerd dat het zo'n brede rivier is met veel sluizen en waterkrachtinstallaties. Het blijft grotendeels bewolkt en Miss Stral is ook vandaag nog duidelijk aanwezig, maar ik las dat het haar laatste dag was. Morgen gaat ze liggen.

Een paar kilometer vóór Vienne (een iets grotere stad) gebeurt wat we hoopten achter de rug te hebben: weer knappen er spaken bij Hanne's fiets! Een heel stuk hadden we last van boomwortels die door het pad probeerden omhoog te komen en dat was weer funest. Zielsblij dat we een fietsenmaker vonden die ze had en de fiets direct ging repareren, wat ons de gelegenheid gaf een terrasje te pakken. We hebben er gelijk zes spaken extra gekocht.

Omdat de volgende camping te ver noordwaarts ligt, kiezen we voor een goedkoop motelletje en een bezoek aan Mac Donalds. Morgen hopen we door Lyon heen te komen.

1. Marianne Wendt van der Weide:
    18 augustus 2021
    Het is wel een uitdaging met de fiets op reis. Maar ook spannend en verrassend niet weten hoe de dag gaat. Leven bij de dag fijn dat het zo snel gemaakt kon worden. Geniet er lekker van.
  2. Tjitte Dijkstra:
    19 augustus 2021
    Vienne is wel te doen op de fiets en er is veel (oud Romeins) te zien, ook een mooi museum. Vandaar langs de Rhone naar Lyon is goed te doen. Ken je Lyon? Het lijkt op een stad die je wel kent. Het hoge westelijke deel is een opgave voor fietsers, maar jullie rijden dan elektrisch, denk ik. Succes met je tocht. (Ik reed dat stukje in 2011.)
  3. Anchimbe Elizabeth:
    19 augustus 2021
    It is very challenging but with God you can go through it successfully.
  4. Maarten van nierop:
    22 augustus 2021
    goejesmorges, wens jullie een gezellige tocht verder. en hoop dat de extra spaken niet meer nodig zijn. een terrasje pakken moet je af en toe blijven doen...succes dappere dames!!!! vr. gr. maarten