Met het leven meebewegen

2 februari 2017 - Sint Geertruid, Nederland

Het leven is onvoorspelbaar. Kameroen kon nog niet doorgaan vanwege de onveilige situatie daar en een week later heb ik een aanstelling op mijn oude school in Zwolle. De aanleiding is verdrietig: een collega van de sectie Duits is ernstig ziek geworden en deze week al overleden.

Het werk komt als geroepen. Na de heupoperatie ben ik fitter dan de laatste jaren het geval was. Het werk is me bekend, de methode ook en bij de collega's ben ik weer welkom. Nu nog een geschikte kamer vinden in Zwolle. Heb je een tip, dan hoor ik het graag.

Zwollenaren, tot ziens!

1. Riet hutjes:
    2 februari 2017
    Gefeliciteerd met dit snelle succes!! Fijn voor je!
    groetjes Riethutjes
  2. Henk Hensgens:
    Hoi Margreet,

Onvoorspelbaar?
    Klopt. Het leven 'doet' zichzelf.
    Wanneer we de switch maken van overleven naar leven wordt het ook nog eens onvoorstelbaar.

Wim zal het vast fijn vinden dat jij er bent voor zijn leerlingen.
  3. Anneke nusselder:
    2 februari 2017
    Wat bijzonder zo, Margreet. Zien we je binnenkort wel weer op de 'geeigende' plekken. Ik weet niet zo snel een kamer voor je.
  4. Corine:
    2 februari 2017
    Dit is een wel heel bijzondere ontwikkeling!!!
    Ook ik zal om mij heenkijken voor een geschikte kamer voor je, maar fijne kamers liggen niet voor het opscheppen zoals je weet.
    Met moed en vertrouwen deze nieuwe fase in....
    Groet, Corine
  5. Eefke en willem:
    2 februari 2017
    Hoi Margreet. Fijn dat het gelukt is. Misschien kun je tafel van 10 een keer bijwonen. Zou wel bijzonder zijn. Lfs Eefke
  6. Tjitte Dijkstra:
    Margreet,
    Wat een verdrietig bericht over Wim van Woerden. Hoe kon dit zo plotseling? Hoe oud was hij?
    Ik heb goede herinneringen aan hem.
  7. Marja Nijhus:
    3 februari 2017
    Wat een verandering, hopelijk heb je snel onderdak gevonden. Hoeveel uur ga je nu weer werken?
    Groetjes Marja Nijhuis
  8. Jan Waander:
    3 februari 2017
    Fijn dat je weer op het Ccc aan het werk bent, ook als de reden een hele trieste. Veel succes
  9. Ursula Vries:
    27 februari 2017
    Hoi Margreet, ik lees het wat laat, maar wat een ontwikkeling. Ik dacht dat je al in Afrika zou zijn en nu blijkt dus dat je weer in het vertrouwde Zwolle op jouw vertrouwde school bent. Ik hoop dat je inmiddels een mooie kamer hebt gevonden. liefs Ursula