In Chalon-sur-Saône

25 augustus 2021 - Chalon-sur-Saône, Frankrijk

Het was me wat. De campingbeheerder had ons verteld dat we met de fietsen in de bus naar Chalon konden. We stonden klaar toen de bus kwam. Ja, kwam er van achter het stuur, we konden mee, maar opschieten. Wij gooiden onze tien tassen in de laadruimte en toen moesten de fietsen achterop de bus. De haken zaten heel hoog, dus dat konden we niet. Ik vroeg hulp aan de mensen in de bus. Er kwamen een paar potige jongens, maar de chauffeuse was intussen ook uitgestapt en riep dat ze geen elektrische fietsen meenam. Ze had wel gelijk, want ik zag onze fietsen daar ook niet hangen aan die hoge haken achterop de bus, maar het was wel een teleurstelling en we moesten dus ook weer heel snel onze tassen uit de laadruimte halen. Niks vergeten? Kan je daar ook nog achteraan. Enfin, toen maar een taxibusje gebeld en twee uur later waren we in Chablon, met siteseeing langs Taizé, wat mooie kastelen en middeleeuwse dorpjes waar de huizen van mergel waren.

In Chalon de fiets weggebracht en een dagje extra op de camping hier. Morgen gelukkig weer verder en dan een stop in Beaune. Avontuur  beëindigd.

1. Maarten van nierop:
    26 augustus 2021
    plezierige dag in chalon -sur -saone...maar zo zie je wat spaken de trip anders maken. maar dan heb je ook wat te vertellen.wens sjullie een fijne sliertdag geniet. enne morgen op naar baune goede reis en plezier.... van uw arme garagist maarten.