Probleem wordt opgelost

24 augustus 2021 - Chalon-sur-Saône, Frankrijk

Daar zijn problemen toch voor? Om ze op te lossen? We werden vandaag wel wat op de proef gesteld. De campingbeheerder had zaterdag al met de busmaatschappij gebeld en had begrepen dat de fietsen mee konden met de bus. Dat was hier normaal. Vanmorgen lukte het om in Chalon-sur-Saône een fietsenmaker te vinden die niet zei dat hij de volgende drie weken vol zat. Nee, we konden komen. Wij dus om half twee bij de bushalte. Ja , alles kon mee, vite, vite! Wij de tassen erin gegooid en toen zaten we met de fietsen. De chauffeuse kwam naar buiten en zei dat die niet mee konden, geen electrique! Wij alle tassen er weer uit, vite, vite (snel, snel!) en daar zaten we dan weer. Toen maar een taxibedrijf gebeld en voor 100 euro zaten we in de stad waar we wilden zijn. Prachtig landschap onderweg. Inderdaad, Taizé waar we hadden willen stoppen. Ook prachtige oude kastelen zoals in Cormatin, Sercy. Een ander heel oud dorp waar alle huizen met mergel gebouwd waren, echt prachtig!

We werden afgezet bij de camping Du Pont de Bourgogne, en zijn toen de fiets gaan wegbrengen. Hij kon niet beloven dat het vandaag klaar was, maar morgen in ieder geval. De enige vervangende fiets die ze voor Hanne hadden, was een elektrische racefiets! Ze had natuurlijk bekijks toen we daarna door de stad terugfietsten.

1. Marianne Wendt, v. d Weide:
    24 augustus 2021
    Het is een reis vol van avonturen. Spannend hoor, fijn dat het gemaakt kan worden. En dan maar zien, hoe het verder gaat.
  2. Elisa:
    25 augustus 2021
    Als het echte probleem ivm de spaken is: te veel bagage, dan moet het probleem daar worden opgelost.... want ook de nieuwe spaken kunnen de last niet dragen!
  3. Margreet:
    25 augustus 2021
    Ja helemaal waar! Ik heb me nog ontdaan van een volle plastic zak en Hanne heeft ook spullen uitgezocht. Die zijn mee met een Nederlandse familie. Zij heeft nu alleen de achter zijtassen en een fluffy dekentje achterop. Ik kon nu wat spullen van haar in mijn tassen doen. Dus ik vertrouw er maar op dat het beter gaat.
  4. Els:
    Ha Margreet,
    Fijn dat er weer oplossingen waren ;-) Hoeveel fietsdagen heb je nu gehad? Dan kan ik gaan sparen....
    Succes weer en lieve groet van Els