Vastgefietst

13 maart 2020 - Ashburton, Nieuw-Zeeland

Ja, daar zit ik dan in Ashburton! Afgelopen woensdag met frisse moed vertrokken vanuit Christchurch. De dagen rust hadden me goed gedaan. Helaas was het erg winderig en regenachtig en de camping waar ik heen kon was ver weg. Te ver voor mijn knie bleek later. 's Avonds wat pijnlijk, maar niet heel erg, dus de volgende dag weer op weg, naar Geraldine dacht ik. Na een km of tien begon de pijn en die werd steeds erger. Na 40 km bereikte ik Ashburton waar ik naar een dokter ging. Die was stellig van mening dat ik rust moest nemen tot het echt over was, anders werd het alleen maar erger. Ik was tenslotte geen vijf jaar meer, wreef hij er fijntjes in.

Er kwam een taxi met fietsendrager en alles ging verder in de achterbak. Naar de apotheek die in het blok van de supermarkt zat. Ja, boodschappen moesten er ook komen. De chauffeur zei dat ze terug zou komen als ik klaar was met boodschappen doen, anders werd het te duur voor me. Zij weer weg met al mijn spullen en toen ik klaar was met winkelen bracht ze me naar de camping. Ik zit in een backpackershut waar 8 mensen in passen, met apart huiskamertje en keukentje (zonder koken) en heb hier het rijk voor mezelf. Vijf dagen geef ik me en dan wil ik mijn reis gaan afronden. Het zuidelijke punt zal ik niet meer halen en als het helemaal niet gaat, reis ik terug naar het noorden. Dat zie ik volgende week wel.

1. Truus:
    13 maart 2020
    Veel sterkte en houd goede moed!
  2. Marja Nijhus:
    13 maart 2020
    Dat is echt balen joh, hopelijk staan er op de camping nog meer mensen. Heel veel sterkte .
  3. Janke:
    13 maart 2020
    Ai......even pas op de plaats dus.....wens je goede rustmomenten en geduld toe. Prachtig wat je afhebt kunnen bereiken, mooi om daar op terug te kijken om de moed niet te verliezen 🤜🏻🤛🏻🌈🍷
  4. Maria:
    Dag Margreet,
    Snap dat het jammer is, gezondheid is echter belangrijker. Wat je tot nu toe hebt gefietst is een hele prestatie. Wie weet helpt een paar dagen rust💪
  5. Renate Dürig:
    13 maart 2020
    Oh Mann, eben noch so wunderschön alles und jetzt das. Ich wünsche Dir gute Besserung, damit Du Deine Reise bald ohne Schmerzen fortsetzen kannst. Liebe Grüße, genieße trotzdem die Natur und die unfreiwillige Auszeit.
  6. Vrony van der Weij:
    15 maart 2020
    Jammer Margreet maar zoals Johan zei: elk nadeel heb zijn voordeel. Wat dat ook mag zijn.
    Ik wens je een succesvol herstel.
  7. Gerrievanderweide:
    15 maart 2020
    Wat vervelend allemaal voor je Margreet. Je hebt nog wel heel veel gezien. Maar met pijn is het niet leuk meer. Hoe is het bij jou met het corona virus? Hier ligt alles stil. Zelfs scholen gesloten. Ik hoop dat het met je knie gauw beter gaat.
  8. Marianne Wendt van der Weide:
    18 maart 2020
    Dat is even wat anders, hoop dst de rust en de medicijnen helpen. Fijn dat je een plekje hebt. Hoop dat het een mooie camping is maar dat zal wel met de mooie natuur daar. Liefs van ons.