Van Havelock naar Nelson

23 februari 2020 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Wat een heerlijk weer om te gaan fietsen! Van de regen is niets meer over en het fietsen gaat als vanzelf. Omdat ik wat heuvels voor de boeg heb, zorg ik dat ik op het vlakke stuk opschiet. En ja, de heuvels zijn hoger dan ik tot nu toe meegemaakt heb. Je kent dat wel, als je een bocht voor je ziet, kan het zomaar zijn dat je boven bent, maar ook dat er een volgende bocht met stijging komt, en een volgende en een... Uiteindelijk weet je dat je een keer boven komt (op de Whangamoa keten) en wat een gevoel van overwinning dan! Even stoppen om te drinken en uit te blazen en soms een duimpje van een automobilist. En dan naar beneden! Altijd een superbeloning.

In Nelson vond ik een hostel in een Victoriaanse villa met een beperkt aantal bedden en een heerlijke tuin om te vertoeven. Ik blijf twee extra dagen om wat administratie op orde te brengen en de week vooruit te plannen.

1. Vrony van der Weij:
    23 februari 2020
    Dag Margreet, het blijft boeiend en leuk dat verslag van jouw reis en belevenissen. Nog heel veel plezier en goede reis.
  2. José Bloemen:
    5 maart 2020