Cluny

22 augustus 2021 - Cluny, Frankrijk

Voor de derde keer werden we gisteren geconfronteerd met een gebroken spaak. Dat betekende niet verder dan Cluny gaan. Helaas tot in de wijde omtrek geen fietsenmaker. Een Nederlander en een Fransman werken roerend samen en krijgen de nieuwe spaak erin, maar het lukt niet om het wiel in balans te krijgen. We hebben alsnog een fietsenmaker nodig en het is weer weekend. Misschien morgen met de trein naar Chalon-sur-Saone, waar een Decathlon is. Als die het niet kunnen of willen, moeten we wachten tot dinsdag, als de gewone fietsenmakers weer open gaan. Maar dan nog moeten we zien dat we in het volgende stadje komen. Eerst maar afwachten wat er morgen kan. Straks gaan we even Cluny verkennen.

1. Ellen:
    22 augustus 2021
    Het spakenavontuur again...sterkte maar weer! Volgende keer aanhangertje met bagage, wellicht?
  2. Gerrievanderweide:
    22 augustus 2021
    Wat een narigheid die spaken. Een tegenvaller die je niet verwacht. Maar ook die zullen jullie vast overwinnen. Wel beter weer dan hier. De regen valt weer met bakken uit hemel. Groetjes.
  3. Marianne Wendt, v. d Weide:
    22 augustus 2021
    Sterkte er mee. En blijf genieten.
  4. Sjoukje:
    22 augustus 2021
    Nou, Margreet, wat een pech allemaal. Een ‘ voordeel’ : je ziet meer van de omgeving……
    Jullie zitten nu in de buurt van Taizé, een bezoekje daar is een hele ervaring.
    Goede reis maar weer!
    Hartelijke groet, Sjoukje en Henk
  5. Robert:
    22 augustus 2021
    Heerlijk toch die spaken - lekker uitrusten en de omgeving zien :)
    Veel succes en hou de moed erin!
  6. Ine van Maren:
    23 augustus 2021
    Wat een pech steeds. het geeft veel stress en oponthoud, gelikkig houden jullie de moed erin en bezzoeken bijv. Cluny
  7. Margreet:
    24 augustus 2021
    Dank voor de bemoediging! We hebben de volgende stap al gezet.
  8. Frederik Hendrik:
    25 augustus 2021
    Lieve mensen, fietsen zijn maar dingen. Je hebt ze nodig om je van A naar B te brengen, maar daar tussenin is er zoveel te zien. Advies dus: verleg je accenten en geniet van die bijzondere plaatsen, die niet voor niets beroemd zijn. En ja, voor velen was Cluny ooit een einddoel. En Taizé een plaats om niet meer weg te willenvoordat de wereld verbeterd was. Haast je langzaam, sterkte daarmee!
  9. Margreet:
    25 augustus 2021
    Ja hoor, je hebt gelijk. Ik word er elke dag aan herinnerd dat mijn motto: 'go with the flow' ook iets is wat steeds opnieuw veroverd moet worden. Helaas Taizé niet kunnen bezoeken, maar Beaune straks zeker wel!