Verder in Zwolle en omgeving

17 augustus 2022 - Zwolle, Nederland

Na een half jaar op de Händellaan kan ik wel zeggen dat ik me echt thuis ben gaan voelen in het appartement. Ongeveer alles moet aangepakt worden, maar dat lukt goed. Ik geniet van het uitzicht: nu een kinderboerderij met een flinke bomenpartij, straks als de bladeren gevallen zijn, zicht op het Zwarte Water. Het is goed mogelijk om daar te zwemmen. Heerlijk!

Aankomend schooljaar heb ik voor vier dagen werk gevonden op het Nuborgh College in Elburg. Morgen is daar de introductie. Ik verheug me erop nu een heel schooljaar verbonden te zijn ipv midden in het jaar in te vallen. Gewoon maar samen met de collega's en de leerlingen de reis door het leven maken. Ik zal lesgeven in tweede en derde klassen havo en vwo.

Het reizen heeft zich dit jaar beperkt tot een heel leuke trip naar Berlijn met mijn kleinkinderen Julian en Aimée, inmiddels 17 en 15 jaar oud. Voor mij was het heel belangrijk dat we in het museum Berlin Unterwelten een oude schuilkelder bezochten van het type waarin mijn ouders in de oorlog ook gezeten hebben. Zij hebben elkaar in Berlijn leren kennen. Verder natuurlijk zoveel mogelijk toeristische hoogtepunten en tot slot een lekker lange rondvaart op de Wannsee en andere meren buiten Berlijn. Daarna met Duitse familie een aflsuitend bezoek aan de Biergarten daar. Mijn kleinzoon blij dat je in Duitsland met 16 al een biertje mag drinken!

Over de Stichting Delen is Leven: ik wil jullie graag vertellen dat we op zondag 28 augustus om 15.30 en op zaterdag 3 september om 13.30 een plekje hebben in de uitzending van RLT4: Onderweg naar de regio. Het is maar twee minuten, maar we hopen zo de Stichting wat meer onder de aandacht te brengen en hopelijk werkt het.

Jullie herinneren je misschien dat we op zoek zijn naar een penningmeester. En eventueel meer bestuursleden. Mensen die willen meedenken over het bakkerijproject dat loopt. Als je denkt: penningmeester is niks voor mij, is het oké om het pro forma te worden. Het voortbestaan van de stichting komt in gevaar als we langer met slechts twee bestuursleden werken.

Lieve groet!

Margreet

1. Trude Meijnhardt:
    17 augustus 2022
    Kan me goed indenken dat je na je zwerftochten toch blij ben met deze locatie! Een prima plek gebleken! En nu dus weer aan de slag in het onderwijs; zelfs 4 dagen. Ik bewonder je moed.
    Het ga je verder goed in Zwolle. Ga naar die uitzendingen kijken ( staat in de agenda).
    HG Trude M.
  2. Corine:
    17 augustus 2022
    Fijn dat je je al zo thuis voelt in Zwolle. Ik hoop eraan te denken naar de uitzendingen te kijken omdat is normaal nooit overdag kijk.
  3. Richilde Binsbergen:
    Dag Margreet,
    Wat bijzonder om weer wat van je te vernemen in een reisverhaal. Het leven blijft een hele reis en jij weet daar wel van te maken ; hoezo met pensioen...! Wat mooi om zo een beetje met je mee te reizen.
    Ik wens je veel plezier op het Nuborgh-college!
    Hartelijke groet, Richilde
  4. Margreet:
    17 augustus 2022
    Dank je Richilde! Voor jou ook goede wensen!
  5. Ellen:
    17 augustus 2022
    Hoi Margreet, wat leuk dat je weer een reisverslag en update gepost hebt! Ik bewonder jouw drive en energie! Heel veel succes en werkplezier in Elburg en tot gauw in Zwolle!
  6. Marianne Wendt van der Weide:
    17 augustus 2022
    Leuk Margreet om te lezen ,hoe je reis verder gaat ik ben wel van het meeste op de hoogte .Toch is het leuk om je verhaal nog eens te lezen Nogmaals veel ,zegen op de plek van je nieuwe woning en je nieuwe baan .En hopelijk komt er iemand bij Niet alleen een penning meester maar met visie voor het doel van de stichting
  7. Anneke nusselder:
    17 augustus 2022
    Ha Margreet, Ik ben blij dat je weer terug bent in Zwolle en vooral blij dat het je hier bevalt. Tot ziens, A
  8. Elisa:
    15 september 2022
    Het was een goed interview Margreet, kort, maar helder, en leuk met de beelden van de kinderen erbij! Hopelijk helpt het met donaties!