Onderweg naar Auckland/On my way to Auckland

15 januari 2020 - Orewa, Nieuw-Zeeland

Vanaf het huis van Brent en Rose besluit ik het gedeelte naar Auckland beter te verdelen. Een goede plek halverwege is Oware Holday Park. Onderweg een prachtig rustmoment bij Briar. Mijn fiets wordt opgeladen en ik heb een mooi gesprek met naamgenoot Margaret, de grootmoeder van Briar, die ook op deze plek woont. De moeder van Margaret ging tegen de zin van haar ouders naar haar vriend die al in Nieuw Zeeland zat. Later wilde de grootmoeder van Margaret op bezoek gaan, maar leerde onderweg op het schip een Italiaan kennen en eindigde in Australië. Prachtige verhalen steeds over hoe mensen hier beland zijn.

Het engste moment van de dag was toen ik voor de tunnel waar de snelweg doorheen ging, linksaf naar boven moest om de oude weg naar Auckland te nemen. Het was dermate stijl en hoog dat ik dacht dat ik het niet zou halen. Ook bang dat de batterij weer leeg was. Maar het lukte en toen ik daarna beneden kwam in Waiwera, toch maar weer opgeladen, omdat er nog één heuvel restte voor Owera. Eenmaal daar had ik een mooi plekje met uitzicht op zee.

Op 12 januari dan het laatste stuk naar Auckland. Onderweg daarheen heb ik nog een kerkdienst meegemaakt. Voluit evangeliegemeente! Ook daar weer leuke gesprekken.

Na een tocht met de veerpont vanaf Devonport was ik redelijk op tijd bij mijn airbnb-adres. Peter is mijn gastheer. Ik maakte ook kennis met Beverley, een vriendin van hem en Aziz, een jongen uit Jemen, die hier woont.

------

From the house of Brent and Rose I decide to plan better. Annule my reservation at Sandspit and go to Orewa. At the end of the mornig I have a lovely moment of rest at Briar's. My bike gets charged and I have a nice chat with my namesake Margaret, Briars grandmother, that lives there too. Margarets mother went to her friend who had already gone to New Zealand. Against the will of her parents. But later hèr mother followed to visit her, met an Italian on the ship and ended up in Australia. Beautiful stories about immigration.

The most scary moment of the day was the ride up the hill that starts before the highwaytunnel. It was sóóó steep and high that I thought I wasn't going to make it. Would my battery be full enough? Wow, I succeeded and down in Waiwere I charged again in a café, having some lunch. After Waiwere I had to deal with one hill to Orewa and there I got a lovely space for my tarp. Just at the seaside.

On Jan 12th the last stage to Auckland. On the way I went to a service that just started. Nice conversations afterwards having a coffee.

After a ride with the ferry from Devonport I reached my next adress in Auckland. My airbnb-host is Peter. I met a friend of his, Beverley and Aziz, a young man from Jemen, who lives here.