Bijna weg!

22 maart 2020 - Hamilton, Nieuw-Zeeland

Vanuit Hamilton nog een berichtje. Mijn spullen zijn gepakt en om een uur of drie vertrek ik naar Auckland. Mijn vlucht moet morgenavond om 19.15 gaan en over Melbourne en Dubai naar Düsseldorf, waar ik dinsdag om 12.40 aankom. Hopelijk willen de Duitsers me niet houden!

De ferry is altijd een gezellige bezigheid. Eigenlijk kon iedereen er wel vanuit gaan dat de mensen gezond waren. Geen mensen die net aangekomen waren bijvoorbeeld. In Wellington nog even geluncht met een kennis daar, dat was ook geen probleem. Daarna nog even een fietsdoos opgehaald omdat de zaak in Auckland, die mijn fiets gaat inpakken, geen dozen had. Gelukkig eraan gedacht hen op tijd te bellen.

Omdat ik Napier erg graag wilde zien, ben ik vanuit Wellington daarheen gereden. Op zaterdagmorgen moest ik even terug naar Hastings want een van mijn kronen was losgekomen. Dat kon er eigenlijk niet bij, maar even diep zuchten en ik kan weer. Toen in Napier een uurtje doorgebracht om de mooie art deco architectuur te bewonderen. Zelf heb ik in het Criterion hotel overnacht dat omgebouwd is tot backpackers. Ik durfde bijna niet te gaan slapen omdat het meisje onder mij zei dat ze bedwantsen gezien had. Maar gelukkig niets gemerkt.

De reis naar Hamilton was erg mooi. Je gaat vrij lang door flinke heuvels, die ik met de fiets niet had kunnen doen. Ik was wel wat van slag doordat de kans groot was dat Australië geen mensen meer doorliet en had allerlei ideeën over wat ik zou gaan doen hier als ik moest blijven. Bij een tankstation wilde ik geld uit de automaat halen en was zó afgeleid dat ik midden in de transactie wegliep om een broodje te halen. Later dacht ik dat ik het geld er niet uitgehaald had. Maar gelukkig konden ze op de video zien dat ik de transactie niet afgemaakt had. Kop erbij, dame! zeg ik dan tegen mezelf.

Enfin, goed in Hamilton aangekomen waar ik vandaag gelukkig bericht vond dat Australië tot 24 maart mensen doorlaat en dat mijn fiets mee kan. Die kon alleen maar bijgeboekt worden door mijn reisagentschap en daar had ik eindelijk contact mee.

Nou, weer een heel verhaal! Morgen brengt het verhuurbrdrijf van de auto me naar het vliegveld. So far so good!

Lieve groet van Margreet

1. Renate Dürig:
    22 maart 2020
    Liebe Margreet, ich wünsche Dir, das alles gut geht und deine Rückreise eine angenehme wird. Die Italiener sind in ihrer Situation so positiv und sagen und singen: "alles wird gut". Das hoffe ich auch für Dich. Fühle dich fest gedrückt. Bis bald, Renate
  2. Pauly:
    22 maart 2020
    Het avontuur zit er bijna op. Topprestatie. Goeie reis naar huis en tot dinsdag.
  3. Marianne Wendt van der Weide:
    22 maart 2020
    Goede reis Margreet, en geniet er ondanks corona toch van. En het is spannend wat er in dusseldorf gaat, gebeuren. De dingen veranderen elke dag. Düsseldorf is in ieder geval dichterbij huis. Lieve gr van Marianne en Wim
  4. Riekie Hersevoort:
    22 maart 2020
    Succes met je reis terug. Blijf gezond.
  5. Vrony van der Weij:
    22 maart 2020
    Lieve Margreet ik wens je een onbekommerde reis en goede thuiskomst. Toi toi toi 👍
  6. D.verloopl:
    22 maart 2020
    De laatste ronde m.b.t je reis. Een goede reis en thuiskomst gewenst!! Tot horens dicky
  7. Maarten van der Werf:
    23 maart 2020
    Goede reis. En dan ... Alles is hier anders....
  8. Madzy van der Kooij:
    23 maart 2020
    Goede thuisreis gewenst. Hopelijk zijn de grenzen nog open morgen!