De dagen voor Kerst

20 december 2017 - Bamenda, Kameroen

15 december

Om 9 uur vertrekken Truus en ik naar het centrum van Bamenda. We parkeren de auto in een buitenwijk bij een missiepost en gaan verder met de taxi. Geen slechte keus, want er is zoveel verkeer! De laatste jaren zijn er ook kleine motoren gaan rijden als taxi. Je ziet hele groepen staan op de hoeken van de wegen. De ene motor is nog mooier dan de andere.

In het centrum gaan we even koffie drinken in het restaurant waar we ook zullen lunchen. Het hoort bij een grote winkel waar artikelen uit een kunstenaarsdorp verkocht worden. Het is er heerlijk rustig en koel.

Het boodschappen doen vergt veel energie. We zoeken kramen en winkeltjes op en bezoeken de overdekte markt. Het is extra druk ivm de Kerst.

We nemen de taxi  terug naar onze auto. De rit is toch zeker een half uur, dus we zijn er niet rouwig om dat we de auto achtergelaten hebben!

December 15th

At 9 o’clock Truus and I left the house to go to the centre of Bamenda. We are going to  do some shopping for Christmas. We park the car at  a mission in a suburb and use a taxi to ge tinto town. A good choice because the traffic is overwelming! During the last years a new kind of taxi became part of the traffic: a small motorbike. On the corner of the streets they are waiting for clients. The bikes are very nice, as if there is a competition going on in having the most beautiful bike.
In the centre we have a cappuccino in a lovely restaurant that belongs to a big handycraftshop. It’s quiet and cool.
We visit little shops and market… It is very crowded because of Christmas and after some time we are back in the restaurant for lunch and some rest.
Driving back takes about half an hour, so we are glad there are taxis.

1. Marianne Wendt van der Weide:
    20 december 2017
    Klinkt heel gezellig.zo samen met truus.veel plezier
  2. Gerrievanderweide:
    Hoi Margreet, Heerlijk dat je zo'n goede tijd hebt. Dat de reis en aan komst ook een fijn zijn verlopen. Wat een wereld van verschil waarin je je nu bevind.
    Ben benieuwd hoe je daar de Kerst doorbrengt. Toch ver van je familie waar je de laatste tijd zo close was. Maar dit is wel een geweldige ervaring. We denken aan je lieve Margreet en ook namens Matthias een gezegende tijd.