Aangekomen!

5 december 2017 - Bamenda, Kameroen

Vrijdag 1 december was het zover: in de namiddag werd ik door mijn dochter Kirsten, haar man Jeroen en mijn kleinkinderen Julian en Aimée naar Brussel- Zaventem gebracht. Nadat we samen nog gezellig gegeten hadden, was het tijd om afscheid te nemen. Vreemd hoor, dat je weet dat je elkaar waarschijnlijk zes maanden niet ziet. Ik houd het maar op waarschijnlijk, want de laatste jaren zijn er wat dingetjes geweest die me het reizen onmogelijk maakten.

Ik heb een behoorlijke omweg gemaakt omdat ik low budget wilde vliegen. Van Brussel via Wenen naar Addis Ababa. Het was 's morgens vroeg en ik had ruim tijd om over te stappen, dus op zoek naar een kop koffie. Het was heel aangenaam dat niet de hele luchthaven vol stond met restaurantjes. Even later liep ik met heel erg lekkere koffie terug naar de gate. Het probleem was alleen dat ik uit de transferruimte was gegaan voor de koffie en vervolgens weer opnieuw door de douane moest! De koffie was het waard. Echte Ethiopische koffie.

Van Addis vervolgens via Libreville naar Yaounde. Daar werd ik opgehaald door mijn vriendin Truus. We overnachtten in een huisje van de Wycliff en vlogen de volgende dag door naar Bamenda. Sinds een paar maanden is het weer mogelijk daarheen te vliegen, in plaats van tien uur met de bus. We waren er dus al 's middags en een vriend haalde ons op.

Het duurde even voordat er internet was, vandaar het late verzenden

1. Frederik Hendrik:
    5 december 2017
    Lieve mens, wat een belevenis! Geen krimp over de ongemakken van de goedkoopste manier van reizen, maar wel een paar prachtige foto's van je nieuwe omgeving. Mijn 'tropenhart' sprong ervan open. Volgende keer horen we over de mensen in hun omgeving? Sterkte met acclimatiseren!
  2. Elisa:
    Lieve Margreet
    We zijn blij dat je veilig bent geland!
    Is het erg heet daar?
  3. Wolfgang Dürig:
    5 december 2017
    Liebe Margreet, wir wünschen Dir eine schöne, spannende und erlebnisreiche Zeit in Afrika. Mit Hilfe deines Reisetagebuchs werden wir mit Interesse verfolgen, wie es dir geht und was du so erlebst. Ganz herzliche Grüße von 6x Dürig
  4. Sjoukje:
    5 december 2017
    Lieve Margreet, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Geniet van je nieuwe omgeving, hoop dat je snel kunt wennen.
    Mooie foto's, maar dat is jou wel toevertrouwd.
    We horen graag weer van je.
    Hartelijke groeten vanuit een stad waar de echte Sinterklaas ( Henk incognito) rondloopt.
  5. Riekie Hersevoort:
    Hallo Margreet
    Wat super dat je nu op de plek van bestemming bent voor een aantal maanden. Zo lang naar uitgekeken en dan eindelijk is het zover. Ik ga je natuurlijk volgen. Geniet van deze bijzondere uitdaging. Vanzelfsprekend dat je een heel bijzondere tijd gaat hebben. Tot het volgende verslag. Groetjes Riekie
  6. Marianne Wendt van der Weide:
    5 december 2017
    Lieve Margreet,fijn dat je bent aangekomen.mooie foto,s
  7. Janke:
    5 december 2017
    Wat fijn te horen, benieuwd naar je activiteiten straks, suczegen👍
  8. Marja Nijhus:
    5 december 2017
    Eindelijk is het dan toch gelukt, fijn dat alles goed verlopen is.
    Een heel fijne tijd en heel veel succes
    Groetjes
    Marja Nijhuis
  9. Karin:
    Liebe Margreet,
    ich freue mich für dich - dass dein Traum nun in Erfüllung geht und wünsche dir eine wunderschöne Zeit.

Obgleich ich nicht alles verstehe, was du schreibst, freu ich mich auf deine Berichte und versuche sie zu übersetzen.
    Umarmung
    Karin
  10. Trude Meijnhardt:
    5 december 2017
    Wat fijn dat de reis goed verlopen is en dat je nu (hopelijk!) veilig bent. In gedachten reis ik een beetje mee.. Wens je veel goeds de komende maanden en dat je met je talenten daar aan de slag kan. HG.Trude
  11. Esther Klip:
    5 december 2017
    Fijn dat je er bent!! Heerlijk genieten! Ik reageer niet vaak maar lees wel mee hoor :-)
    Kus van mij en Puck
  12. Peter:
    5 december 2017
    Mooi te horen dat je goed bent aangekomen Margreet! Geniet van je verblijf daar!
  13. Eefke en willem:
    6 december 2017
    Hoi Margreet, fijn dat reis goed verlopen is. Wat een mooie foto's nu al! Ga er goed van genieten nu je wens eindelijk is uitgekomen!
    Je moet de groeten hebben van de Tafel van 10. Ze vroegen er gelijk naar. We kijken uit naar je nieuwe verhalen! Lfs eefke en willem
  14. Maria:
    6 december 2017
    Dag Margreet

Je bent er, fijn dat we mogen meegenieten
  15. Ine van Maren:
    7 december 2017
    Fijn Margreet dat je goed bent aangekomen. En nu eerst acclimatiseren. Ben benieuwd naar je volgende reisverhaal.
  16. Ursula Vries:
    9 december 2017
    Hoi Margreet, eindelijk kan jouw avontuur beginnen. Ik ben heel benieuwd naar jouw verhalen die nog zullen volgen. Liefs Ursula